Nederlands
We snappen het. Een aanpassing van je membership is geen goed nieuws. Bij TrainMore is het onze missie om jou de ultieme fitnesservaring te geven. Daarom kun je bij ons rekenen op de nieuwste en beste fitnessapparatuur, top-notch trainers en die kenmerkende TrainMore-vibe. Om aan deze belofte te kunnen blijven voldoen, komen wij er helaas niet onderuit om onze membership fees per 1 januari 2024 aan te passen.
Ja, we kunnen de membership fees jaarlijks aanpassen (indexeren) met het consumenten prijsindexcijfer als wij dit minimaal 1 maand van tevoren via een mail laten weten aan onze members. Je vindt dit ook terug in onze Algemene Voorwaarden. We volgen hierin het CPI van het CBS.
Bij sommigen valt de aanpassing in het membership fee hoger uit dan het consumenten prijsindexcijfer. Voor hen geldt: Je hebt 30 dagen het recht om je membership op te zeggen. Je opzegging gaat dan in per de dag van je membership fee aanpassing.
Het CPI (Consumentenprijsindex) cijfer geeft jaarlijkse de gemiddeld prijsontwikkeling weer in Nederland. Het wordt veel gebruikt door de Nederlandse overheid en het bedrijfsleven om afspraken te maken over gemiddelde prijsontwikkelingen.
De aangepaste percentages voor onze membership fees kunnen variëren, afhankelijk van je huidige membership fee en de specifieke club waar je traint. Als een membership fee aanzienlijk lager was dan de gangbare membership fees in een club, kan de stijging nu mogelijk hoger uitvallen. Op deze manier worden de prijzen voor members wat meer gelijkgetrokken.
Je kunt jouw nieuwe membership fee vinden in een persoonlijke e-mail die je van ons hebt ontvangen op 30 november 2023. Deze fees verschillen per club en membership type. Mocht je deze e-mail niet hebben gezien check dan even je SPAM of neem contact op met onze Customer Care afdeling via de live chat optie, rechtsonder op deze pagina (beschikbaar op werkdagen van 09:00 – 17:00) of via het contactformulier onder aan deze pagina.
Een deel van de members heeft een e-mail gekregen waarin staat dat zij vanaf 1 januari 2024 toegang hebben tot meerdere clubs. Het kan gaan om toegang tot All-regular of toegang tot All-Black label. Wil je hier geen gebruik van maken, neem dan contact op met de Customer Care afdeling via live chat of het contactformulier onderaan de pagina. Zij kunnen beoordelen of dit een besparing voor je op zou kunnen leveren.
Met een Black-Label membership heb je altijd toegang tot je eigen Black-Label club en ook tot alle regular TrainMore clubs (met uitzondering van TrainMore Amstelveenseweg).
De huidige TrainMore Black-Label clubs zijn: Haarlem, Koninginneweg, Singel, Oost en IJburg.
Wil je toegang tot alle Black-Label clubs dan kun je je membership upgraden via het wijzigingsformulier.
Het bedrag in de e-mail is de basis membership fee zonder eventuele promoties of kortingen. Het kan dus zijn dat het bedrag wat je betaalt lager is door een korting die je krijgt. De geldende korting (ook voor bedrijfsfitnessleden) blijft ook van toepassing op je nieuwe membership fee in 2024.
Ja, je nieuwe tarief gaat in zodra je gratis periode voorbij is.
De wijziging zal ingaan bij je eerste incasso op of na 1 januari 2024.
Wil je een wijziging doorvoeren in bijvoorbeeld de home-club of (oude) upgrades, dan kan je een wijziging aanvragen via ons wijzigingsformulier.
Indien je membership met een percentage hoger dan de CPI-prijsindex is aangepast en je hebt nog een lopend membership, heb je de mogelijkheid om tot 30 december 2023 op te zeggen via ons opzegformulier. In dat geval word je membership beëindigd vanaf 1 januari 2024, jouw einddatum kan verschillen afhankelijk van jouw betalingscyclus. Na 30 december 2023 vervalt echter het recht om binnen je membership je opzegging te doen.
Als je membership met een percentage lager dan de CPI-prijsindex is geïndexeerd en je hebt een membership van 1 jaar of langer, is tussentijdse opzegging niet mogelijk. Deze prijsindexatie is binnen het huidige membership toegestaan en vormt daarom geen reden om het membership eerder te beëindigen.
Voor een maandelijks opzegbaar membership blijft het altijd mogelijk om op te zeggen, met een opzegtermijn van één maand.
Staat jouw antwoord niet tussen deze FAQ’s? Neem dan contact op met onze Customer Care afdeling via de live chat optie, rechtsonder op deze pagina (beschikbaar op werkdagen van 09:00 – 17:00) of via het contactformulier onderaan deze pagina. Zij helpen je graag!