Nederlands
We snappen het. Een aanpassing van je membership is geen goed nieuws. Wel hebben wij hier een reden voor.
Zoals veel bedrijven in Nederland hebben wij ook te dealen met stijgende prijzen:
- Energiekosten zullen de komende 12 maanden verdubbelen.
- Huurprijzen van onze locaties zijn boven CPI verhoogd.
- Om onze crew te suppporten hebben we de salarissen verhoogd tot aan 16%.
- De kosten van onderhoud en apparatuur zijn gestegen met 20%.
Door onze membership fees aan te passen kunnen we jou de kwaliteit blijven garanderen die je van ons gewend bent. We volgen hierin het advies van branchevereniging NL Actief.
Ja, we kunnen de membership fees jaarlijks aanpassen (indexeren) met het consumenten prijsindexcijfer als wij dit minimaal 1 maand van tevoren via een mail laten weten aan onze members. Je vindt dit ook terug in onze Algemene Voorwaarden. We volgen hierin het advies van branchevereniging NL Actief.
Bij sommigen valt de aanpassing in het membership fee hoger uit dan het consumenten prijsindexcijfer. Voor hen geldt: Je hebt 30 dagen het recht om je membership op te zeggen, wel geldt hier dat je een opzegtermijn van 4 weken hebt.
Het CPI (Consumentenprijsindex) cijfer geeft jaarlijkse de gemiddeld prijsontwikkeling weer in Nederland. Het wordt veel gebruikt door de Nederlandse overheid en het bedrijfsleven om afspraken te maken over gemiddelde prijsontwikkelingen.
De percentages waarmee wij de membership fees hebben aangepast kunnen verschillen. Dit is afhankelijk van je huidige membership fee en de club waar je sport. Bij membership fees die veel lager waren dan gebruikelijk in die club, kan de stijging nu hoger zijn. Zo zijn de prijzen voor alle members nu meer gelijk. Wel hebben we ervoor gezorgd dat jij als OG minder betaalt dan members die vandaag joinen.
Dit is de eerste keer. De huidige omstandigheden met stijgende kosten hebben zich dan ook niet eerder voorgedaan en daarom maken wij dit jaar deze keuze. In onze Algemene Voorwaarden staat dat wij onze membership fees jaarlijks kunnen indexeren. We volgen hierin ook het advies van branchevereniging NL Actief.
Je kunt jouw nieuwe membership fee vinden in een persoonlijke e-mail die je van ons hebt ontvangen op 28 december 2022. Deze fees verschillen per club. Mocht je deze e-mail niet hebben gezien check dan even je SPAM of neem contact op met onze Customer Care afdeling via een contactformulier.
Het bedrag in de e-mail is de basis membership fee zonder eventuele kortingen. Het kan dus zijn dat het bedrag wat je betaald lager is door een korting die krijgt. De geldende korting blijft ook van toepassing op je nieuwe membership fee, na 1 februari 2023.
Aan het begin van het jaar hebben we je geïnformeerd dat we dit gingen doorvoeren. Per 1 februari 2023 zetten wij je over op een TrainMore membership. Je krijgt dan €1 korting per workout, dus hoe meer je traint, hoe minder je betaalt. Wat je membership dus uiteindelijk zal kosten? It’s up to you!
De wijziging zal ingaan bij je eerste incasso op of na 1 februari 2023.
Als je membership met meer dan het CPI-prijsindexcijfer is gewijzigd en je hebt nog een lopend contract dan kun je tot 28 januari 2023 opzeggen via deze link. Jouw membership wordt dan beëindigd. Na 28 januari 2023 vervalt het recht om binnen je contract je membership op te zeggen.
Als je membership met minder dan het CPI-prijsindexcijfer is geïndexeerd en je hebt nog een lopend contract dan kun je deze niet tussentijds opzeggen. Deze prijsindexatie is namelijk toegestaan binnen het huidige membership en daarom geen reden om een membership eerder te beëindigen.
Als je uit contract bent kun je altijd opzeggen. Je hebt een opzegtermijn van 4 weken.
Het is niet mogelijk om jouw membership tijdelijk te bevriezen door de prijsindexatie.
Staat jouw antwoord niet tussen deze FAQ’s? Neem dan contact op met onze Customer Care afdeling via een contactformulier, zij helpen je graag!